Friday, October 2, 2009

mimpi atau khayalan? (bab satu)

Mengapa aku berkahwin awal? Semua sudah diatur oleh keluargaku sejak aku dilahirkan ke dunia yang fana ini. Demi mengembangkan perniagaan Papa, aku terpaksa akur dengan keputusan mereka. Anak Datuk Sam bukannya cantik sangat. Kadang kala timbul pula rasa sesal kerana tidak membantah permintaan Mama dan Papa. Mentang-mentang dari kecil semua kemahuan aku mereka turuti. Kini aku terpaksa membalas dengan cara ini? Berkahwin dengan anak Datuk Sam yang ukuran tubuhnya umpama seluar potongan lurus. Mustahil wujud rasa cinta, malah jauh sekali simpati di hati aku. Pertama kali aku memandangnya aku terpana kerana Papa sanggup menjodohkan aku dengan orang yang sedemikian rupa. Paling aku tak tahan bila Papa kata bercinta selepas berkahwin lebih indah. Aku tidak percaya semua itu. Paling tidak pun aku berjanji akan menceraikan Athirah apabila masanya sesuai nanti.



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


Aku memang kaki 'enjoy' sejak dari dahulu lagi. siapa tak kenal aku, Danial anak jutawan hartanah yang tersohor. Kalau hendak kira berapa banyak perempuan yang mendampingi aku, pasti tidak akan tertahan siapa yang membilangnya. Bermodalkan wajah aku yang kacak iras-iras model pan asia, aku memang digilai. Bukan aku hendak bermegah, tetapi realitinya aku mempunyai pakej lengkap untuk mendekati perempuan. Tak kira yang cantik, yang kaya, yang liar, semua aku sapu. Asalkan mereka dapat menghiburkan aku supaya aku tidak berasa sunyi. Anne adalah gadis yang paling rapat dengan aku kerana beliau sememangnya gatal dan mata duitan. Aku memang suka perempuan begini kerana aku boleh mempergunakan mereka semahu aku. Mereka memang kaki enjoy seperti aku. Akibatnya kini mereka terpaksa menggigit jari melihat aku meninggalkan mereka demi perkahwinan ciptaan orang tuaku.



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


Hari ini memang panas tetapi aku masih mahu bersiar-siar sebelum aku diikat kakiku oleh 'isteriku' nanti. Membantu kerja rumah yang remeh-temeh. Aku paling tidak suka dikongkong samada oleh orang tuaku mahupun rakan-rakan. Aku ingin bebas kerana naluri aku sering memberontak dari belenggu hidup. Satu-satunya kongkongan yang aku terpaksa terima adalah perkahwinan ini!


Aduh!! Awak buta?


Adakah aku bermimpi? Umpama bidadari turun dari langit. Dia memang cantik dan yang penting dia 'hot gila'. Biarpun dia melanggar aku dengan keras tadi namun aku tak merasakannya. Aku tak pernah lihat perempuan secantik dia. Gadis itu memasuki sebuah salon di dalam pusat beli belah itu. Ternyata dia bekerja disana. Memang elok sangat sebab kalau dia bekerja disana bolehlah aku datang ke sini selalu. Aku akan cuba memikat dia. Athirah? Aku tak peduli lagi dengan 'isteriku' itu. Aku pasti akan memiliki gadis salon itu.



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


Nama kau Danial Kamal Bin Datuk Ridzuan?


Siapa pula mamat ni? Tiba-tiba bertanya nama aku dengan tepat. Aku perasan berberapa hari ini beliau selalu mengekori aku. Cuma aku tidak mengesyaki apa-apa tentang beliau asalkan aku tidak diganggu sudah mencukupi. Tetapi hari ini apabila beliau mendekati aku, aku mula berasa tidak senang. Aku mula bertanya siapa gerangan pemuda kacak itu.

Aku adalah dewa cinta!

Tamat bab satu

2 comments:

  1. Salam..ccz seronok baca cerita booduck..bahasa yang mudah dan memang ada feel..terima kasih jengguk laman ccZ..

    ReplyDelete
  2. terima kasih kak ccz.

    cerita siri 2 masih belum lengkap...

    tp siri satu sudah siap utk 13 bab....

    ReplyDelete